شناسهٔ خبر: 31966 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روزانه بیش از ۳۵ هزارنسخه منابع کتابخانه ملی دیجیتال‎سازی می‎شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ضرورت سرعت دسترسی به منابع این کتابخانه اشاره کرد و گفت: با تجهیز و نصب دستگاه های جدید اسکن روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نسخه دیجیتال سازی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب 'مدیریت دانایی استراتژیک' گفت: این سازمان به طور غیرمستقیم با ۵۰ سازمان بین المللی همکاری و با سه سازمان جهانی ایفلا، ایکا و یونسکو همکاری مستقیم دارد.

وی با اشاره به همکاری با سازمان یونسکو در پروژه ثبت میراث معنوی گفت: پیرو این همکاری تاکنون چهار اثر را در سطح منطقه و هفت اثر را در سطح جهانی به ثبت رساندیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: آنچه امروز مطرح است بحث دیپلماسی فرهنگی است به این معنی که گردشگران در مدت زمانی که در ایران هستند با میراث معنوی کشور آشنا شوند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه قدیمی ترین سندی که در آرشیو این مجموعه موجود است متعلق به ۱۰۱۶ سال قبل است ادامه داد: کار مهم بعدی ما تولید نرم افزاری است که امکان دسترسی به منابع دیجیتال شده را فراهم کند تا همگان بتوانند از تسهیلات فراهم شده به آسانی و در اقصی نقاط ایران و جهان استفاده کنند.

صالحی امیری در ادامه به بخش دیگری از فعالیت های کتابخانه ملی اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که در اینجا طرح اندیشگاه ملی را پیاده کنیم. سال گذشته ۱۵۵ نشست برگزار کردیم که در حد استانداردهای جهانی است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه این مراسم محسن قدمی نویسنده کتاب مدیریت دانایی استراتژیک گفت: در یک جامعه و خانواده یادگیرنده، همه به هم یاد می دهند و اصلی ترین فلسفه مدیریت دانایی همین است. یعنی همه ما سعی می کنیم یاددهی را منتقل کنیم و امیدوارم که همه بتوانیم به این مهم دست یابیم.

قدمی گفت: مبحث مدیریت دانایی در کشور ما بسیار غریب و ناشناخته است به همین دلیل عملیاتی شدنش خیلی کند پیش می رود.

در پایان مراسم با حضور صالحی از کتاب مدیریت دانایی استراتژیک رونمایی شد. 
 

نظر شما